tankar

sitter och lyssnar på gammal musik, på gamla minnen och texter som påminner mig om nuet.
Fäller en tår varje gång jag tänker tillbaks på tiden det va ''vi''. Men det blir bättre jag vet det!

Nu är det bara att leva i nuet, skita i allt som inte har med en själv att göra. Det är då det funkar så har jag lärt mig under min barndom. Man ska skita i allt förutom sig själv, man ska helt enkelt va ett litet ego skulle jag vilja kalla det. Minnen är bra, man blir glad, ledsen, arg ja alla känslor kommer fram på en gång. Bara genom en låt kan alla känslor komma fram på mindre en halva låten. Jag älskar det på ett sätt, men hatar det på ett annat.
Så jag lovar er, om man bara tänker på sig själv men på andra också fast kanske inte lika mycket så kommer allt funka.

Nu är det inte så att jag är värsta egot och säger hela tiden '' va snygg jag är '' men jag tror ni fattar. Man ska köra sitt egna race, kränker någon er så är det bara för att dom själva har mått lika dåligt. Dom vill ju liksom ta ut all deras smärta på någon annan, som verkar så mycket starkare. Ni visste ju det säkert, men alltså det kan va bra att höra allt i repris så att man får en tankeställare. Jag har haft mina tider som wb emo,fjortis,hiphop stilen.. Ja, jag har nog testat på det mesta. Men nu har jag hittat mig själv, den jag verkligen är. Här vill jag stå, jag står stabilt och tar inte åt mig kränkande saker. Jag har mina vänner som jag kan lita på, jag har även många kompisar som inte betyder lika mycket som mina vänner. För vänner och kompisar är helt olika saker enligt mig, vänner är sånna som skulle kunna döda för en. Kompisar är sånna som man hälsar och umgås i stor grupp med.

Jag har inte många nära som jag verkligen kan lita på till 110% det finns några få fast det tar jag inte upp här. Då blir någon sårad, ordet ''jag älskar dig'' säger man bara till sånna man verkligen älskar. Annars så sliter man ut på ordet och det har inte längre någon betydelse. Förlåt om det här inlägget blev lite långt men jag kände liksom för att skriva av mig och verkligen förklara hur jag känner just nu.


Lite pinsam bild men jag.. Gamalt foto!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0